Nowy GT Helion

Renesans XC. Przedstawiamy nowego fulla na zawieszeniu AOS.

A może tak trochę zabawy podczas jazdy?

Nie każdy jest zawodnikiem Pucharu Świata, nie każdy trenuje do olimpiady. GT zaczynało od produkowania rowerów, które miały wywoływać szeroki uśmiech na twarzy. Ta filozofia obecna jest w naszych rowerach także dziś. Jest mnóstwo rowerów do XC na rynku, ale nie wywołają one uśmiechu na niczyjej twarzy. Helion jest inny.

110mm skoku i nowoczesna, progresywna geometria oraz nasze firmowe zawieszenie AOS dostosowane do nowych wymagań dają kompletny rower, na którym oczywiście można się z powodzeniem ścigać, ale który równie dobrze spisze się na sobotnim wypadzie w góry z kolegami.

 



Angle Optimized Suspension

Helion poszerza linię rowerów na zawieszeniu AOS. Nasz system zawieszenia to jedyne rozwiązanie, które izoluje wpływ pedałowania od amortyzacji, więc cały twój wysiłek napędza rower, a zawieszenie działa tylko wtedy, kiedy pokonujesz nierówności. Użyliśmy wysokiego punktu obrotu, który zapewnia odpowiednią ścieżkę ruchu koła oraz efektywność pedałowania i połączyliśmy go z łącznikiem Path Link, który neutralizuje zakłócenia związane z pedałowaniem oraz eliminuje naprężenia łańcucha wywołane pracą zawieszenia. Całość umiejscowiona jest maksymalnie nisko, dzięki czemu rower prowadzi się jak po szynach.

DATA | /clanky/helion | aos.jpg

Zmienione w stosunku do starszych braci (Sensora i Force) zostało mocowanie osi wahacza. Nowy patent nazwano Lock'r - nie potrzebuje śrub ściskających gniazdo łożyska, jest łatwiejszy w obsłudze, ma mniej elementów (o 33 %), w dodatku jest sztywniejszy (o 6 %) i lżejszy o (10 %).

DATA | /clanky/helion | lockageo.jpg

Geometria

Mocno zmieniona została geometria nowej ramy. Górna rura została wydłużona, natomiast dla równowagi montowane są krótsze mostki i szersze kierownice (740mm). Obniżyliśmy też suport i wydłużyliśmy bazę kół. Kąt główki ramy jest bardziej łagodny, co poprawia stabilność przy większych prędkościach i na trudnych fragmentach trasy.


27,5“

Wprowadzamy nowy rozmiar kół we wszystkich rowerach w pełni amortyzowanych. Koła 650b nie mają wad rozmiaru 29" (duża masa i bezwładność, wiotkość), a jednocześnie mają przewagę nad 26" (lepsza trakcja, łatwiejsze pokonywanie nierówności). Rower zaprojektowany w oparciu o ten standard jest bardziej żywiołowy niż twentyniner i lepiej reaguje na polecenia jadącego. Z jego zalet będą mogły korzystać także osoby niskie.

W sezonie 2015 będą dostępne 3 modele na ramie węglowej i 4 na aluminiowej. Najtańszy Helion Comp będzie kosztował 6399zł.

DATA | /clanky/helion | helion-carbon-team.jpg

Helion Carbon Team

DATA | /clanky/helion | helion-carbon-pro.jpg

Helion Carbon Pro



DATA | /clanky/helion | helion-expert.jpg

Helion Expert

 

 

 

[X]

Zapisz się do newslettera!

Będziemy wysyłać Ci informacje o nowościach i promocjach dotyczących rowerów GT.